menuankieta

Gdzie spędziłeś wakacje ?

Pokaż wyniki
ankieta
Logo BIP
  • Odwiedziło nas: 51943 osób
  • Do końca roku: 316 dni
  • Do wakacji: 124 dni
Niedziela, 2018-02-18
Imieniny:
Konstancji, Krystiana

Oddział I

Jesteś tu: » Strona startowa » Oddziały » Oddział I

 

 

 

 

 

 

 

                                   MOTYLKI 3-4 LATKI

 

 

  1.                                      

                                                                     PLAN  PRACY

                              WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNO – OPIEKUŃCZEJ

                                          NA MIESIĄC  LUTY   GRUPA  „MOTYLKI”

 

NAUCZYCIELE

mgr Józefa Drwal

mgr Teresa Sak

                                                              TEMATY   KOMPLEKSOWE

  1. Zwierzęta afrykańskie.

  2. U fryzjera.

  3. W kuchni.

  4. Zielony ogródek w sali.

                                                 

                                                     GŁÓWNE ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

          Rozbudzanie ciekawości poznawczej i wzbogacanie wiedzy o świecie, doskonalenie słuchu fonematycznego, kształcenie umiejętności właściwej siły nacisku jako przygotowanie do nauki pisania, rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia słuchu i zachęcanie do tworzenia muzyki, doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie 1 – 6, poszerzanie doświadczeń plastyczno – technicznych, poznanie wybranych zwierząt egzotycznych.

               Poszerzanie wiedzy na temat pracy ludzi w zawodzie fryzjerskim, wyrabianie poczucia szacunku dla pracy fryzjera, fryzjerki, doskonalenie umiejętności wycinania, wyjaśnienie zjawiska elektryzowania się włosów w kontakcie z syntetyczną tkaniną, rozwijanie wymowy dzieci poprzez ćwiczenia artykulacyjne, zachęcanie dom częstego przebywania na dworze, przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy, rozwijanie umiejętności matematycznych: klasyfikowania i orientacji w przestrzeni, utrwalanie znajomości kolorów, zwrócenie uwagi na rodzaj, nazwę fryzury, na kolor włosów i objaśnienie nazw: blondyn, blondynka, szatyn, szatynka, brunet, brunetka, zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy.

             Zapoznanie z pracą kucharki, poszerzenie wiadomości na temat atrybutów jej pracy, higieny i bezpieczeństwa pracy, utrwalanie nazw sztućców, rozróżnianie wielkości i przeznaczenia, kształtowanie prawidłowej postawy i rozwijanie ogólnych sprawności ruchowych, utrwalenie, rozróżnianie i nazywanie prawej i lewej strony, zachęcanie do wyrażania swoich upodobań i emocji związanych ze spożywaniem różnych potraw, zapoznanie z pojęciem „dyrygent”, kształtowanie nawyku zdrowego odżywiania

    poznanie znaczenie zdrowego odżywiania dla zdrowia, wyrabianie nawyku kulturalnego zachowania się przy stole, zapoznanie z zasadami kulturalnego spożywania posiłków, przyswajanie zasad higieny.

          Zapoznanie z czynnikami niezbędnymi do wzrostu rośliny, kształtowanie nawyku systematycznego dbania o rośliny, wzbogacenie słownictwa o pojęcia: szklarnia, rośliny doniczkowe, sadzonki, rozwijanie zmysłów dzieci, rozpoznawanie mięty i bazylii za pomocą węchu, zachęcenie do spożywania zdrowych napojów, rozwijanie poczucia rytmu, zachęcanie do aktywnego słuchania muzyki, rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą, podejmowanie prób liczenia na palcach, rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, zachęcanie do wykonywania wizytówek dla hodowanych roślinek, zachęcanie do rozwijania zainteresowań dzieci.

     

    NAUKA NA PAMIĘĆ WIERSZA IWONY GRYGOROWICZ pt. „Ogródek na oknie”

                                                W ogródku na oknie już rośnie szczypiorek,

                                                Zielona pietruszka i z nasion – pomidorek

                                                Rzeżucha, co pachnie i wszystkim smakuje

                                                I kolorowa fasolka, co oczy raduje.

                                                Pośród tego kwiatki Kasia też wysiała,

                                                Będzie z nich radość cała grupa miała.

                                                Czego kwiatek potrzebuje, nim go Kasia wyhoduje?

                                                Czarnej ziemi i słoneczka i z konewki wody niejedna kropeleczka.

     

    NAUKA NA PAMIĘĆ PIOSENKI pt. „Zdrowe odżywianie”  sł. Małgorzata Jakucy muz. Joanna Pietrzak

                            1                  Zjemy obiad kolorowy, pełen ryb i warzyw zdrowych.

                                                Jeśli zechcesz, zobacz sam, będzie smacznie mniam, mniam, mniam.

                           REF.             Bo zasadę taką mamy, że się zdrowo odżywiamy!   Bis

                            2                  Dziś na deser jest szarlotka, z jabłek, no i niezbyt słodka.

                                                Jeśli zechcesz, zobacz sam, będzie smacznie, mniam, mniam, mniam.

                            REF.            Bo zasadę taką mamy …

                            3                  Ach, do picia tylko woda! Chociaż zwykła – zdrowia doda.

                                                Jeśli zechcesz, zobacz sam, będzie smacznie, mniam, mniam, mniam.

                           REF.             Bo zasadę taką mam …

                                                s. 20 ”Kraina przedszkolaka”, czterolatek ,Przewodnik Metodyczny 3

    NAUKA NA PAMIĘĆ PIOSENKI pt. „Dżungla”   (autor i kompozytor nieznany)

                             1                 Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla, poplątane zwoje dzikich lian.

                                                Mieszka sobie w bambusowej chatce Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.

                              Ref.           Strusie mu się w pas kłaniają, małpy na ogonach grają.

                                                Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam

                             2                 Ambo Sambo, doskonale znam go, węża się nie boi ani lwa.

                                                Dla swych dzikich leśnych ulubieńców w dłoni coś smacznego zawsze ma.

                             Ref.            Strusie mu się …

                                                s. 78 „Bawię się i uczę”, Przewodnik Metodyczny 3